20 Ağustos 2013 Salı

Akyaka' dan Kaş' a uzanan güzel anlar.. 2. Gün

12 Ağustos 2013 pazartesi günü tatilin ilk günü diyebiliriz aslında :) Selçuk' ta kahvaltı yaptıktan sonra asıl amacımız olan Akyaka' ya yola çıktık.
Dereli Camping'ten denize bakış

Akyaka' da daha önce deneyimlemiş olduğumuz Ayşe Ana' nın Yeri' nde öğle yemeğimizi yedik. Burası ev yemeği arayanlar için hem çeşitli ve lezzetli hem de oldukça uygun bir seçenek. Öğle yemeğinden sonra Çamlı köyüne gittik ve buradan yarım saatte bir kalkan Sedir Adası teknelerine bindik. Tekneyle yol yaklaşık yarım saat sürdü ve gidiş-dönüş ücreti 15 lira idi. Adaya giriş ücreti 10 lira, ama müzekartınız varsa ücretsiz girebiliyorsunuz. Müzekartlarımızın süresi dolduğu için paşa paşa ücreti ödedik :) Sedir adasına vardığımızda saat 3' tü ve plaj çok kalabalıktı. Plajtan oldukça uzakta iki şezlong bulup yerleştik ve hemen kendimizi suya attık. Sabah erken saatlerde gitmek çok daha mantıklı olacakmış, zira deniz çok kalabalıktı ve su bulanıktı. Ama kumlar bir harika, kumlu deniz sevenler için mükemmel bir yer diyebilirim. Denizde 1 saate yakın vakit geçirdikten sonra adadaki antik yapıları dolaştık. Akşam en son saat 7' de dönüş teknesi var. Biz 6' da döndük. Bu arada adada küçük bir kafe var, ihtiyaçlarınızı buradan karşılayabilirsiniz, fiyatlar çok abartı değil, ama böyle medeniyetten uzakta bir adada çok ucuz beklemeyin :)
Sedir Adası
Sedir Adası Antik Tiyatro

Çamlı' ya geçtikten sonra Akyaka' ya geri döndük. Kampa gitmeden önce Ayşe Ananın Yeri' nde karnımızı doyurduk. Kamp Gökova Orman Parkı' nın içinde kurulu. Çok geniş bir alana sahip ve neredeyse heryer dolu. Biraz dolaştıktan sonra uygun bir yer bulup çadırımızı kurduk. Etraftaki insanlar çok sıcak ve ilgili, bir gece kaldık ama bir gecede bile komşular edindik :) çadırı kurduktan sonra bütün gün hayaliyle yaşadığım duş için hazırlandım. Duşlar bölge bölge ayrılmış, her bölgede 4 adet duş var, 2' si kapalı 2' si açık. Kampa karanlık olduğunda geldiğimiz için sıcak duş şansını kaçırdık, su güneş enerjisiyle ısınıyor. Donarak da olsa duş almayı başardım, ama açıkçası sadece duş yüzünden bile olsa bu kamp benim için bir daha gelinebilecek yerler listesine giremedi. Duştan sonra Akyaka' ya indik ve biraz dolaştık. Akyaka genel olarak sıcak insanlardan oluşan bir yer. Gökova Çadır kampına bir daha yolum düşürse yanımda götürmem gerekenler; kesinlikle aydınlatma, sinekler için ilaç ve gece durmak bilmeyen kedi-köpek sesleri için kulak tıkacı :)