21 Ağustos 2013 Çarşamba

Akyaka' dan Kaş' a uzanan güzel anlar.. 4. Gün

Dalyan Camping' e çadır için 40, kahvaltı için 10' ar lira verdik. Kahvaltımızı yaptıktan sonra Fethiye' ye hareket ettik. Kayaköy' e geldik, kayaköy sanat kampı burada yapılıyor. Kayaköy Türk- Yunan mübadelesi sırasında boşaltılmış 3500 haneli bir köy ve şu anda yapıların ahşap kısımları yok olmuş, sadece taştan oluşan bir harabe durumunda. Buradaki evlerin özelliği birbirinin manzarasını kapatmamasıymış. Köyde boşaltılmış evlere hiç dokunulmamış, sadece köyün eteklerine evler kurulmuş. Kayaköy' de dolaşırken insanın içi cız ediyor, buradaki yaşanmışlıkların ve şu anki hali yürek burkuyor malesef. Tam bir ghost town.
Kayaköy- Ghost Town

Kayaköy' den sonra geceyi geçirmeyi planladığımız Faralya Köyü' ne hareket ettik. Bu köy Kelebekler Vadi' sinin üzerine kurulu. Georgehouse adında bir kamp alanı var ve Vadi manzaralı. İnanılmaz güzel bir yer, ama güneş henüz batmadığı ve çadır için gölge bir yer bulamadığımız için burda kalmaktan vazgeçtik.
Faralya Köyü' nden Kelebekler Vadisi

Aşağıya inip Kumburnu Plajı' nda denize girdik. Kumburnu Plajı şu ana kadar denize girdiğimiz yerler arasında tartışmasız en güzeli. Denizin içi küçük taşlarla kaplı ve su çok berrak, deniz hemen yükseliyor. Herşey çok güzeldi ta ki tur teknelerini boşaltana kadar. Burası aynı zamanda Babadağ' dan atlayan paraşütlerin iniş noktası.
Kumburnu Plajı

Kumburnu plajından çıkıp kalacak kamp aramaya başladık. Plaja yakın, Faralya Köyü yolunda Kıdrak Camping adında bir yere girdik. 4 çadır, 4 ev ve 4 bungalowdan oluşan (sahibi Erdoğan Bey' in tabiriyle) 4-4' lük bir kamp alanı. Akşam yemeğimizi de burda yedik. Erdoğan Bey' in eşi 2 çocuğa rağmen harika yemekler yapmıştı. Yemekten sonra Ölüdeniz' e gittik. Ölüdeniz sanki yabancı bir kasaba, kendimizi turist gibi hissettik. Bütün dükkanların isimleri ingilizce, bütün menüler ingilizce, ingilizce bilmeyen burada aç kalır :) içecek irşeyler alıp, sahilde içtik ve kampımıza geri döndük. Burada da sinkov' a rağmen sinek saldırıları eşliğinde uykuya daldık.