22 Ağustos 2013 Perşembe

28 mayıs-1 haziran 2011 İtalya Gezisi- 1. Gün

Blu-express havayollarından çok uygun fiyata almış olduğumuz 27 Mayıs 2011 tarihli uçağımızla Roma' ya gittik. Hostelworld.com yardımıyla bulmuş olduğumuz hostelimiz Yellow Hostel' e yerleştik. Yellow Hostel Hostelworld.com' da oldukça yüksek bir puan aldığı için burayı tercih ettik. Ödediğimiz ücreti şu an tam olarak hatırlamıyorum ama ne ucuz ne de pahalıydı. Hostele kaydımızı yaptırdıktan sonra odaya eşyalarımızı bıraktık, ve hostelin verdiği "welcome beer" larımızı italya sokaklarında yudumlamaya başladık. Saat geç olduğu ve yarın sabah erkenden uyanıp şehri keşfetmek istediğimiz için odaya çıkıp uykuya daldık.

1. Gün ilk durağımız Kolezyum (Colesseo) oldu. Kolezyum' un mükemmelliği bu kadar uzun geçmişine rağmen hala ayakta olması bence. Kolezyum' a girdiğimizde beklediğimizden daha küçük bir yapıyla karşılaştık. Buna rağmen bence kesinlikle Roma' ya gidipte Kolezyum' un içine girmeden dönmeyin.

Bu arada Kolezyum çevresinde gladyatör ya da Roma askeri kıyafetleri giyinmiş birçok İtalyan' a rastlıyorsunuz. Biz ne olduğunu anlamadan kendimizi fotoğraf çektirirken bulduk, ve tabi ki babalarının hayrına değil, ufak bir ücret karşılığında.

Kolezyum' a Roma Pass Card almış olduğumuz için ücretsiz giriyoruz. (http://www.romapass.it/p.aspx?l=en&tid=2) Roma' da en azından 3-4 geçirmeyi planlıyorsanız ve daha çok şehrin tarihi yapısını merak ediyorsanız, hem ulaşımda hem de müze girişlerinde indirim sağlayan Roma Pass Card edinmelisiniz. Roma Pass Card sayesinde birçok yerde bilet kuyruğu derdi çekmenize de gerek yok.

Kolezyum

Kolezyum'dan sonraki durağımız Roma Forumu oluyor. Roma Forumu (Forum Magnum) antik Roma'nın geliştiği merkez bölgeymiş. İçeride birçok bazilika ve tapınak görüyoruz. Ve bu yapıların da bu kadar iyi korunmasına şaşırıyor ve seviniyoruz. Forum' a da Roma Pass Card almış olduğumuz için ücretsiz giriyoruz.

Roma Forumu
Forumdan çıktıktan sonra Roma' da dolaşırken listemizde olmayan muhteşem, görkemli bir yapıyla karşılaşıyoruz. Biraz yaklaşınca bu binanın "Vittorio Emanuele II Abidesi" olduğunu öğreniyoruz. Abide saf beyaz mermerden yapılmış. Görkemli merdivenlere ve heykellere sahip.

Vittorio Emanuele II Abidesi
Buradan sonraki durağımız Pantheon oluyor. Pantheon Antik Roma' nın tüm tanrıları için inşa edilmiş bir tapınakmış. Tüm antik Roma yapıları içinde en iyi bu yapının korunmuş olduğunu görüyoruz.

Pantheon
Roma' da her yer bir meydana çıkıyor. Meydanlara "Piazza" diyorlar. Aşağıdaki resimlerde "Piazza Navona" da bulunan hepsi birbirinden güzel çeşmeler.

Piazza Navona

Yürümeye devam ediyoruz. Tiber (Tevere) nehrinden geçerek Fontana Di Trevi (Trevi Çeşmesi)' ye gidiyoruz. Söylentiye göre sadece Türkler buraya Aşk Çeşmesi diyormuş. Başka bir söylentiye göre de bu çeşmeye bozuk para atanlar muhakkak bir daha Roma' ya geliyormuş. 2 sene oldu ama ben hala gitmedim :)

Fontana Di Trevi
Gezimize "Piazza Di Spagna" (İspanyol Merdiveni) ya yürüyerek devam ediyoruz. Bu meydanın eski yazarların ve sanatçıların buluşma meydanı olduğunu öğreniyoruz. İspanyol Merdivenleri' nin hemen karşısında Roma' nın İstiklal Caddesi var. Sağlı sollu dünyanın en ünlü ve en pahalı dükkanlarının sıralandığı bir cadde. Aslında çok da esprisi olmayan ama yıllardın dolup taşan bir yer burası.

Piazza Di Spagna
Akşam yemeğimizi yeyip, gün boyunca görmüş olduğumuz bu güzelliklerin bir de akşam nasıl göründüklerini merak ediyoruz, ve düşüyoruz yollara.

Görünüşte çok fazla yer gezmiş gibi görünsek de, bu yerler birbirine o kadar yakın ki hepsi 1 günde çok rahat gezilebilir.