21 Ağustos 2013 Çarşamba

Akyaka' dan Kaş' a uzanan güzel anlar.. 3. Gün

Kral Mezarları

13.08.2013 Salı günü sabah kahvaltımızı Akyaka' da yaptık. Akyaka' da 10 liraya çok güzel köy kahvaltısı veren yerler var. Daha sonra Dalyan' a hareket ettik. Sarıgerme' ye vardığımızda öğle saatleriydi. Sarıgerme kasabası deniz kenarında değil, merkezden deniz kenarına doğru biraz ilerleyince kocaman bir sahili ve bu sahilde bir işletme mevcut. Sahili ve denizi incecik kumlardan oluşuyor. Sarıgerme denizi kıyıdan çok uzaklaşsanda hemen yükselmiyor, sığ deniz sevenler için ideal. Deniz suyu soğuk değil, ılık denebilir ve deniz hafif dalgalı. Sahildeki işletme oldukça temiz, ancak çok kalabalık olduğu için 2 gözleme yiyebilmek için 1 saate yakın bekledik. Patatesli gözleme başarılı ama ıspanaklıyı tavsiye etmem. Sarıgerme' den çıktıktan sonra akşam saat 6' da iztuzu plajına geldik. İztuzu plajı carretta carretta' ların yumurta bıraktığı nadir plajlardanmış. Buranın da denizi ve kumu neredeyse Sarıgerme ile aynı. Buradaki işletme Sarıgerme' dekine kıyasla oldukça küçük, çok fazla yemek seçeneği yok. Burda da yarım saat deniz keyfi yaptıktan sonra Dalyan' a yola çıktık.
Sarıgerme Plajı

Dalyan' da netten bulduğumuz Dalyan Camping' i bulup yerleştik. İçeri girer girmez ikimizde aynı anda acaba burada 1 geceden fazla mı kalsak diye düşünmüşüz. Küçük ve çok sevimli bir kamp alanı Dalyan Camping. 10-15 çadırlık yer var, çadırların etrafı da bungalowlarla sarılı. İşletme sakinleri sıcakkanlı.
Dalyan Camping

Ve en güzeli de kampın kafesi Kral Mezarları manzaralı. Hemen çadırımızı kurduk ve sıcacık duşumuzu aldık. Kamp alanı küçük olduğundan olsa gerek banyo tuvalet çok temiz. Akşam yemeği için Dalyan' ın içinde dolaşmaya başladık. Dolaştıkça Dalyan' ı daha çok sevmeye başladık. Barlar sokağı gibi bir sokak var, buradaki restoranlar çok pahalı ve yabancı turistler tarafından işgal edilmiş durumda. Biraz daha ilerleyince yemek için daha uygun restoranlar bulmak mümkün. Saat 9:30 olmasına rağmen bütün restoranlar çok kalabalık, oturduğumuz ilk yerde yemeğin en iyi ihtimalle 40 dk sonra geleceğii söyledikleri için kalktık mesela. Yemeğimizi yedikten sonra Dalyan' ı dolaşarak kampımıza geri döndük. Kral Mezarları manzarası eşliğinde kampın kafesinde birşeyler içtik. Çok yorgun olduğumuz için yattığımızda hemen uykuya dalacağımızı düşünüyorduk ama öyle olmadı. Dalyan hakkında bilmediğimiz çok önemli birşeyi öğrenmiş bulunduk: sinekler. Yatar yatmaz saldırıya uğradık. Uyumak mümkün değil. 40 dk kadar çabaladıktan sonra onlar vazgeçmedi, biz pes ettik. Gece saat 1:30' da sinek ilacı bulmak için dışarı çıktık. Vücudumuza "sinkov" isimli bu ilacı sıktıktan sonra, saldırı hafifledi ve uykuya dalabilildik. Sinek saldırılarına bir çözüm bulunduğu taktirde (sinkov hiçte fena bir çözüm değil); Dalyan, Dalyan Camping 3-4 gün tatil yapılabilecek bir yer olarak hafızamızda yer ediyor.